3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Σχ. Έτος 2008-2009
Τίτλος Προγράμματος: «Διαφυλικές σχέσεις-Σεξουαλική Αγωγή»
Υπ. Καθηγήτριες: Χατζηαντωνίου Β. (ΠΕ01) , Αναστασοπούλου Δ. (ΠΕ06).
Μαθητική Ομάδα: Φιλιππή Κων/να, Κοκκάλα Σπυριδούλα, Μαντικού Ναταλία, Δαβή Κων/να, Μηλιώρης Μιχαήλ-Φίλιππος, Χρόνης Γεώργιος, Τζέλας Σωτήριος, Τσιμπούκης Ιωάννης, Σμοϊλη Εσθήρα, Λιαμπότη Μαρία, Μεϊντάνη Αικατερίνη, Σιώζου Θεοδώρα, Μυλωνά Γεωργία, Μπόροβα Θάλεια, Χυτήρης Τηλέμαχος, Σιδηρόπουλος Θεόδωρος, Βαμβακά Αναστασία, Ζιούκα Τζούλια, Αγγελοπούλου Χρύσα, Καπετανίδη Αικατερίνη, Σαμπάνη Ζωή, Ταμπουραντζή Αθανασία, Μυζάκου Θεοδώρα, Βασιλακάκου Κάτια.
« Τα παιδιά που κατορθώνουν να ανταπεξέρχονται στις δυσκολίες της ζωής είναι μάλλον τα παιδιά που έχουμε προετοιμάσει για τη ζωή και όχι εκείνα που έχουμε προστατεύσει κρατώντας τα μακριά από τη ζωή»
Με βάση και οδηγό τις σκέψεις αυτές αποφασίσαμε να δουλέψουμε αυτό το πρόγραμμα με μαθητές από την Γ’ Γυμνασίου θεωρώντας ότι, εφόσον βρίσκονται στη φάση της εφηβείας τους, θα μας βοηθούσε ο προβληματισμός τους γύρω από θέματα που αφορούν και τις μεταξύ τους σχέσεις ,αλλά και τη σεξουαλική αγωγή.
Δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του προγράμματος:
Α. Συμπλήρωση ερωτηματολογίων .
Β.Εξαγωγή συμπερασμάτων και στατιστικά στοιχεία όσον αφορά την ενημέρωση των παιδιών σε θέματα σεξουαλικής αγωγής.
Γ.Έρευνα και παρουσίαση των εργασιών των ομάδων.
Δ.Ενημερωτική συνάντηση-συζήτηση με την κ.Τσεμπέρη Καλλιόπη, οικογενειακή σύμβουλο και ειδική σε θέματα σεξουαλικής αγωγής.
Ε.Ομιλία και συζήτηση με τον ιερέα – ψυχίατρο κ.Καρπαθίου.
ΣΤ.Προβολή βιντεοκασέτας ΜΠΑΛΑΝΤΕΡ.
Ζ.Δημιουργία βίντεο από τα παιδιά που αφορούν την αντισύλληψη.
Η.Ομάδες επιχειρηματολογίας σε θέματα που αφορούσαν το AIDS.
Θ.Δημιουργία διαφημιστικών ή σλόγκαν, στην προσπάθεια κατανόησης του πόσο σημαντική είναι η προφύλαξη στις σεξουαλικές σχέσεις.
Οι συναντήσεις της ομάδας πραγματοποιούνταν κάθε Τρίτη και Πέμπτη στο χώρο του σχολείου μετά τη λήξη των μαθημάτων.
Μέσα από αυτό το πρόγραμμα, νομίζουμε ότι δώσαμε στα παιδιά την ευκαιρία να προ βληματιστούν, να καταθέσουν τις απόψεις τους, μα πάνω από όλα να μιλήσουν για θέματα που πολλές φορές είναι δύσκολο να τα προσεγγίσουν με τους γονείς τους και καταφεύγουν στην παραπληροφόρηση ή στις αμφιβόλου ποιότητας γνώσεις.
Το σχολείο μέσω της Σεξουαλικής Αγωγής, έχει τη δυνατότητα να προσφέρει την ορθή πληροφόρηση, αλλά επίσης να συμβάλει στη διαμόρφωση υπεύθυνων στάσεων και συμπεριφορών, βοηθώντας τα παιδιά να ξεκινήσουν από την κατανόηση αυτού του ίδιου του εαυτού τους.