2021-2022

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΣΤΟ REGGIO CALABRIA

Δευτέρα 02/05/2022

Άφιξη στην Κατάνια της Σικελίας και μετάβαση με πούλμαν στη Μεσίνα. Από την Μεσίνα περάσαμε με ferry boat στο San Giovanni, περιοχή του Reggio Calabria. Παραλαβή από τον οργανισμό υποδοχής για την πρώτη ξενάγηση με την πόλη του Ρήγιου της Μεγάλης Ελλάδας. Δείπνο με παραδοσιακές γεύσεις της περιοχής και επιστροφή στο ξενοδοχείο μας αργά το βράδυ.

Τρίτη 03/05/2022

Η γλώσσα όπως μπορεί να χαρακτηριστεί βασική εθνωτικη διαφοροποιητική δύναμη έτσι μπορεί και να ενώσει. Η γλώσσα ενώνει γιατί είναι ελευθερία. Αλλά και η θάλασσα είναι ελευθερία και δύναμη ενωτική όπως σημείωσε ο Ελύτης. Η γλώσσα μας είναι μια θάλασσα. Μια θάλασσα ελληνική που ένωσε κάποτε και συνεχίζει να ενώνει τις δυο πλευρές της Αδριατικής και της ιστορίας μας. Τη δική μας Ελλάδα και τη Μεγάλη Ελλάδα!

Η άφιξη μας στην ευρύτερη ελληνόφωνη περιοχή της Mammola και του Σαλέρνο το πρωί μας έφερε στο δρόμο για το ελληνόφωνο, εν μέρει, σχολείο.

Την αρχική εγκαρδιότητα από μαθητές και καθηγητές διαδέχτηκε η συγκίνηση όταν χαιρετισμοί και λέξεις σε Αγγλικά και Ελληνικά αντικαταστάθηκαν από ελληνικά μιας άλλης εποχής όμως τόσο στιβαρά και ανθρώπινα.

Με ξεναγούς καθηγητές των Domenico Καλιμέρι, εξαίρετο γλύπτη, που μας χάρισε δείγμα της δουλειάς του, και τον, Πασκουάλε Κασιλε , καθηγητή και μελετητή της γραικανικης διαλέκτου, γυρίσαμε το χρόνο πίσω 3000 χρόνια, στη ρίζα του ελληνικού αποικισμού και πολιτισμού.

Κορυφαία στιγμή συγκίνησης η ανάκρουση του Εθνικού μας ύμνου από Ελληνόφωνους μαθητές μαζί με την παρουσίαση και άλλων εθνικών ύμνων για όλες τις αποστολές που βρέθηκαν εκεί.

Ακολούθησε παρουσίασης του ιταλικού εκπαιδευτικού συστήματος σε ελληνικά ιταλικά αλλά και εσθονικά, αφού η επίσκεψη μας συνέπεσε με αυτή της εσθονικής αποστολής. Μετά το εγκάρδιο και πολλά υποσχόμενο για το μέλλον, αποχαιρετισμό κατευθυνθήκαμε στη περιοχή Γεράκι.

Η τοπική εκκλησιαστική και κοσμική αρχιτεκτονική παράδοση μας έδειξε ένα απίθανο δείγμα σε αυτή τη περιοχή όπου δεσπόζει το παλιό νορμανδικό κάστρο.

Η μέρα έκλεισε με την επίσκεψη μας στη πόλη των Λοκρών, πανάρχαια Ελληνική αποικία.

Τετάρτη 04/05/2022

Από νωρίς το πρωί επίσκεψη στο Instituto compresivo Laureana Galatro Feroleto.

Οι εγκάρδιες υποδοχές διαδέχθηκαν η μία την άλλη καθώς περιηγηθήκαμε σε ξεχωριστά κτήρια από όλες τις βαθμίδες της βασικής εκπαίδευσης.

Ξεχωριστή εμπειρία ήταν και εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι η βασική εκπαίδευση συνδέεται με την καλλιτεχνική αγωγή και ειδικότερα τη μουσική παιδεία.

Το τοπικό μουσικό πολιτιστικό κέντρο, το casa di musica, είναι συγκοινωνούν δοχείο με την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα και παράγοντας για μια δημιουργική αλληλεπίδραση.

Μεταβαίνοντας στη αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γνωρίσαμε τις καλές πρακτικές που πραγματώνονται και τα δημιουργικά projects σε θέματα ρομποτικής αυτοματισμού και πληροφορικής.

Παράλληλα σε ιδεολογικό επίπεδο οι αξίες της ανεκτικότητας, της αποδοχής και της αρμονικής συνύπαρξης φαίνεται ότι αποτελούν τούς πυλώνες της όλης εκπαιδευτικής προσπάθειας.

Κάτι τέτοιο, στην ελληνόφωνη περιοχή της επίσκεψης μας, αποτελεί σημαντικό παράγοντα για μια εκπαιδευτική διαδικασία που επιτρέπει τη διαφορετικότητα και επιθυμεί την συνδημιουργία όλων των εμπλεκομένων φορέων και πολιτών- μαθητών- εκπαιδευτικών σε αυτήν, στη προοπτική της κατάκτησης του μορφωτικού αγαθού.

Χαρακτηριστική στιγμή ήταν και η παρουσίαση από μέρους της αποστολής μας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, γεγονός που προκάλεσε θετική εντύπωση.

Οι αποχαιρετιστήριες ευχές στα ελληνικά (!) αντάμωσαν με την ιστορική βιωματική μας μνήμη όπως συνέβη και τη στιγμή της άφιξης μας.

Ακολούθησε ενδιαφέρουσα ξενάγηση, από το μεσημέρι και μετά, αρχικά στη περιοχή του st.Elia, όπου αγναντέψαμε το Στρόμπολι και εν συνεχεία στη πανέμορφη πόλη της Σκύλλας, απέναντι ακριβώς από την Χάρυβδη, όπου μαγευτήκαμε από την πρωτόγνωρη αίσθηση της παλαιάς πόλης που ζούσε από την αλιεία και σήμερα αποτελεί τουριστικό πόλο έλξης.

Πέμπτη 05/05/2022

Επίσκεψη στο σχολείο Istituto Comprensivo B.Telesio – scuola secondaria di primo grado “E. Montalbetti” Reggio Calabria.

Δίδεται μεγάλη έμφαση στην ένταξη μειονοτικών ομάδων, κυρίως Ρομά, που αποτελούν το 9 % του συνολικού αριθμού των μαθητών του σχολείου (800 μαθητές).

Η ένταξη υποστηρίζεται από παράλληλη ενισχυτική διδασκαλία.

Άτομα με φυσικά- κινητικά προβλήματα υποβοηθούνται από ειδικές δράσεις στα πλαίσια της φυσικής αγωγής.

Ειδικά project εμπλέκουν τους μαθητές στην ανακαίνιση και τον καλλωπισμό του σχολείου.

Ο σύλλογος του σχολείου απαρτίζεται από γονείς και καθηγητές ισοδύναμα ως ποσόστωση με προεδρεύουσα δύναμη τους γονείς.

Δίδεται έμφαση σε καλές πρακτικές με χαλαρές περιχαράξεις και ομαδοσυνεργατική πραγμάτωση.

Ειδικές πρακτικές του αναλυτικού προγράμματος το συνδέουν με πρακτικές ενσωμάτωσης του στη πραγματική αγορά εργασία.

Παρασκευή 06/05/2022

Επισκεφτήκαμε τη Κατάνια της Σικελίας, πόλη που αποτελεί το οικονομικό κέντρο του νησιού. Ξεναγηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης με τα Μπαρόκ κτήρια και την αρχιτεκτονική να μας εντυπωσιάσει με την Αίτνα να διακρίνεται στον ορίζοντα.  Η  επιστροφή στην Αθήνα έγινε το αργά το βράδυ με τους συμμετέχοντες απόλυτα ικανοποιημένους από την όλη αποστολή